In perioada 10 iulie – 20 septembrie 2018 se desfasoara, pentru al treilea an consecutiv, campania nationala de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN!, care are ca obiective cresterea gradului de siguranta rutiera din Romania si, indirect, scaderea numarului de accidente.
Conform mai multor studii, cand un sofer vorbeste la telefonul mobil, acesta reactioneaza mai greu in caz de pericol, devine mai putin constient de ce se intampla in jur si se uita mai putin in oglinzi. O alta statistica indica faptul ca sunt necesare doar 3 secunde de neatentie ca un accident sa aiba loc.
Cu toate acestea, accidentele intens mediatizate din ultima perioada ne pun fata in fata cu un pericol in crestere in ceea ce priveste siguranta rutiera pentru soferii romani, si nu numai: propria neatentie, care le poate fi fatala. Un banal mesaj transmis in timp ce conduci, verificarea mailului sau a notificarilor de pe Facebook, o discutie aprinsa cu un alt pasager sau o activitate precum mancatul la volan – toate trebuie sa astepte pana cand te opresti in conditii de siguranta.
Fie ca vorbim despre distragerea atentiei de tip vizual, cognitiv sau fizic, e evident ca trebuie sa fii cat mai vigilent si sa nu lasi nimic sa te puna in periol pe tine sau pe ceilalti participanti la trafic.
In acest context, in perioada 10 iulie – 20 septembrie 2018 se desfasoara, pentru al treilea an consecutiv, campania nationala de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN! In acest an, campania se axeaza pe mesaje-cheie menite sa creasca nivelul de constientizare a soferilor, dar si a celorlalti participanti la trafic, cu privire la pericolele generate de neatentie, care poate fi provocata de utilizarea telefonului dar si de orice alte activitati – precum consumul de alimente la volan, cautarea unei adrese pe GPS etc.
Campania este initiata de APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se deruleaza cu sprijinul Politiei Romane, UNSAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si al BAAR – Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.
De asemenea, editia din 2018 se realizeaza cu sprijinul Partenerilor: GROUPAMA Asigurari, GOTHAER Asigurari Reasigurari, EUROINS Romania, ASIROM VIG, OMNIASIG VIG, CITY Insurance, GENERALI Romania, GRAWE, DESTINE Broker, MARSH Romania, VERASIG Broker, DAW Management Broker, RENOMIA SRBA Insurance Broker, INTER Broker, CMC GRUP Broker de Asigurare, AVUS Romania, ASIGEST Broker, AON Romania, CAMPION Broker, Consultant AA, RECREX, OTTO Broker, ASKO si EDOTEC.
Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media: RFI Romania, Revista BIZ, ziuaveche.ro, EmotiCar, AutoStiri.ro, Automotive Aftermarket News, AutoNapoca.ro si ROMANIApeROTI.ro.
Brosuri informative gratuite vor fi distribuite in marile orase din intreaga tara prin promoteri dedicati, in intersectii si in centre comerciale. Ca la fiecare dintre editiile precedente, campania beneficiaza si de o ampla campanie in social media. Prin conturile de Facebook, Instagram si YouTube dedicate, vor fi promovate materiale video si diverse forme de infografice care sa sustina mesajele campaniei.
Timp de doua luni, pe treazlavolan.ro si pe Facebook.com/treazlavolan vor fi publicate sfaturi utile si informatii legate de ce insemna sa fii cu adevarat #treazlavolan.
Organizata pentru prima data in vara anului 2016, campania „FII TREAZ LA VOLAN!” are ca obiectiv cresterea sigurantei rutiere in Romania si cresterea gradului de informare a tuturor participantilor la trafic cu privire la riscurile la care se expun prin incalcarea regulilor de circulatie, indisciplina sau atitudini si actiuni ce le pot pune viata in pericol.
Demersul a fost nominalizat, in 2017, in randul proiectelor europene cu impact insemnat in ceea ce priveste cresterea nivelului de siguranta rutiera: campania FII TREAZ LA VOLAN! s-a numarat printre cele 100 de campanii participante la „Excellence in Road Safety Awards 2017”, eveniment organizat de Comisia Europeana in cadrul proiectului „Road Safety Charter”.